�µ�1*U�>A�eA�q`s�DS7U��� �ܤ���(*�u�@$�Mc�S)���3VE�l֦���Mɒ9!@6T.���P¡�͖�@�� s� �\HY.P��$��;�##���M�y��4����Hf~ɛ��0g�؜��������w�~�<^a��Q�w Ӱ����,�3�<�� �mw�P���>��(xh|�������\34�!CG&lY!�F��;(�ZKu�L�_�]�Uy.��z�ٳ�q������o��~��_=4ZE5\A�\�at��<�O�����6��ⲡ��2M��B

Polityka Prywatności Aplikacji

POLITYKA PRYWATNOŚCI APLIKACJI

Aplikacja  powstała z myślą o poszanowaniu Twojej prywatności. Niezależnie od wszelkich stosowanych przez nas środków bezpieczeństwa, zapewniających wysoki poziom ochrony Twoich danych osobowych, istotna jest dla nas również przejrzystość. 

W związku z powyższym starannie opracowaliśmy niniejszą politykę prywatności, mającą na celu w szczególności jasne i zrozumiałe poinformowanie Cię o wszelkich procesach związanych z funkcjonowaniem Aplikacji, w ramach których dochodzi do przetwarzania Twoich danych osobowych, a także o prawach przysługujących Ci w związku z tym przetwarzaniem. W ten sposób wywiązujemy się z obowiązków, jakie nakłada na nas Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), czyli RODO.

Kiedy pierwszy raz uruchomisz Aplikację , Aplikacja poprosi Cię o zaakceptowanie treści polityki prywatności. Zachęcamy Cię, abyś uważnie przeczytał wtedy cały tekst polityki. Niezależnie od tego, tekst polityki prywatności możesz w dowolnym momencie znaleźć na stronie Aplikacji  – www.wonga.pl/limit.

  1. Kto jest administratorem Twoich danych i jak możesz się z nim skontaktować?

Administratorem Twoich danych osobowych jest Wonga.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Stanisława Żaryna 2B, bud. D w Warszawie (02-593). Jeżeli w polityce prywatności używamy słów „Wonga”, „administrator” lub sformułowań takich jak „my” i „nas”, chodzi właśnie o Wonga.pl Sp. z o.o.

Wonga powołała jako Inspektora Ochrony Danych Anetę Miśkowiec-Majewską, z którą możesz skontaktować się we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych, np. aby dowiedzieć się więcej na temat poszczególnych procesów lub skorzystać ze swoich praw.

Z naszym Inspektorem Ochrony Danych możesz skontaktować się pod adresem e-mail [email protected]. Jeżeli preferujesz kontakt za pośrednictwem tradycyjnej poczty, możesz kierować ją pod adres siedziby Wonga podany powyżej, najlepiej z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”. Odpowiemy wybraną przez Ciebie drogą korespondencji, tak szybko jak to możliwe. 

Udostępniana przez Wonga Aplikacja  to m.in. rachunek płatniczy wraz ze zintegrowaną z tym rachunkiem kartą płatniczą, wydawaną przez Planet Pay (Planet Pay Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Jutrzenki 139, 02-231 Warszawa). W związku z tym w procesach przetwarzania danych dotyczących obsługi usług płatniczych cele i sposoby przetwarzania ustalamy wspólnie z Planet Pay, czyli jesteśmy w tym zakresie współadministratorami danych osobowych. W drodze odrębnego porozumienia pomiędzy Wonga a Planet Pay ustaliliśmy, że Inspektor Ochrony Danych Wonga jest punktem kontaktowym dotyczącym realizacji wszelkich Twoich praw wynikających z RODO a związanych z procesami przetwarzania danych osobowych w Aplikacji. Nie wpływa to na Twoją możliwość realizowania swoich praw wobec Planet Pay – wszelkie wnioski związane z przysługującymi Ci prawami kieruj do Wonga, a my uzyskamy od Planet Pay niezbędne informacje oraz zapewnimy, aby Twoje prawa zostały zrealizowane również przez Planet Pay (jeżeli w procesie, którego dotyczy Twój wniosek, Planet Pay jest współadministratorem). 

  1. W jakim celu, na jakiej podstawie i przez jak długo przetwarzamy Twoje dane osobowe?

Odpowiedź na to pytanie różni się w zależności od poszczególnych procesów Aplikacji , w ramach, których przetwarzamy Twoje dane osobowe. Szczegółowe omówienie tych procesów znajdziesz poniżej.

  1. Weryfikacja SMS

Cel. W celu założenia konta użytkownika w Aplikacji  w pierwszej kolejności poprosimy Cię o podanie nam swojego numeru telefonu. Twój numer telefonu wykorzystamy do wysłania Ci wiadomości SMS z kodem weryfikacyjnym, o podanie, którego poprosi Cię Aplikacja.

Podstawa prawna. Przetwarzanie tych danych jest nam niezbędne do podjęcia na Twoje żądanie działań przed zawarciem umowy, jaką zawrzesz z nami akceptując regulamin Aplikacji (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO). 

Okres przechowywania. Jeżeli prawidłowo ukończysz proces weryfikacji tożsamości, Twój numer telefonu będziemy przechowywać wraz z innymi danymi przez okres zależny od tego, z jakich usług oferowanych przez Aplikację  korzystasz. Informacje na temat tych okresów możesz znaleźć w kolejnych punktach umieszczonych poniżej. Jeżeli jednak weryfikacja tożsamości da wynik negatywny, Twoje dane zebrane w trakcie procesu weryfikacji będziemy przechowywać przez okres roku od ich zebrania.

  1. Weryfikacja tożsamości w związku z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

Kolejnym krokiem zmierzającym do założenia konta użytkownika jest weryfikacja Twojej tożsamości. 

Cel. Jesteśmy instytucją obowiązaną w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Jeżeli chcesz przy pomocy Aplikacji dokonywać transakcji płatniczych lub otrzymać kredyt w rachunku bieżącym, jesteśmy zobowiązani stosować wobec Ciebie tzw. środki bezpieczeństwa finansowego, polegające m.in. na zidentyfikowaniu Cię, zweryfikowaniu Twojej tożsamości oraz bieżącym monitorowaniu stosunków gospodarczych z Tobą. 

W tym celu poza przetwarzaniem Twoich danych związanych z kontem użytkownika przetwarzamy również dane niezbędne w procesie identyfikacji, takie jak Twoje obywatelstwo, numer PESEL, seria i numer dokumentu tożsamości czy adres zamieszkania.

Jako że metodą weryfikacji tożsamości klienta działającą w ramach Aplikacji jest Wideoweryfikacja, przetwarzamy w tym celu dane z Twojego dokumentu tożsamości oraz Twój wizerunek (tzw. wzorzec biometryczny) – porównanie tych danych z innymi podanymi przez Ciebie danymi pozwala nam potwierdzić, że Ty to Ty.

W celu bieżącego monitorowania stosunków gospodarczych z Tobą przetwarzamy w szczególności informacje dot. dokonywanych przez Ciebie transakcji, będących w Twojej dyspozycji. 

Podstawa prawna. Przetwarzanie tych danych jest nam niezbędne do spełnienia ciążących na nas obowiązków prawnych, wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 33 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu).

Dane pozyskiwane w celu dokonania weryfikacji Twojej tożsamości – Twój wizerunek przetwarzamy na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. a RODO jako że wizerunek będący wzorcem biometrycznym stanowi dane tzw. szczególnej kategorii. W przedmiocie wycofywania zgody, zajrzyj do pkt VII.6 poniżej.

Okres przechowywania. Okres przechowywania Twoich danych osobowych przetwarzanych przez nas w związku z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu został uregulowany w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, i wynosi 5 lat od dnia zakończenia łączących nas z Tobą stosunków gospodarczych, to jest rozwiązania Umowy Ramowej. 

  1. Prowadzenie rachunku i obsługa transakcji płatniczych

Cel. Jedną z funkcjonalności oferowanych przez Aplikację  jest możliwość wykonywania transakcji płatniczych – dokonywania wpłat, wypłat i transferów środków pieniężnych przy pomocy Aplikacji, a także powiązanej z Twoim kontem użytkownika karty płatniczej. W celu obsługi tych transakcji przetwarzamy Twoje dane osobowe związane z kontem użytkownika, a także m. in. informacje o Twoim stanie salda oraz wykonywanej transakcji. 

Podstawa prawna. Przetwarzanie tych danych jest nam niezbędne w celu wykonania Umowy Ramowej, którą z nami zawierasz (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Jeżeli umowa zostanie rozwiązana, Twoje dane możemy w dalszym ciągu przetwarzać do celów wynikających z realizowanych przez nas prawnie uzasadnionych interesów, jakimi jest ustalanie, dochodzenie i obrona roszczeń (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Okres przechowywania. Twoje dane osobowe przetwarzane przez nas w związku z obsługą wykonywanych przez Ciebie transakcji płatniczych będziemy przechowywać przez czas obowiązywania Umowy Ramowej, a po jej zakończeniu, Twoje dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z regulacji usług płatniczych, rachunkowości oraz przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu lub przez okres przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z tymi transakcjami, który co do zasady wynosi 6 lat. 

  1. Udzielanie i obsługa kredytów w rachunku bieżącym

Cel. Kolejną z funkcjonalności oferowanych przez Aplikację jest możliwość otrzymania kredytu w formie odnawialnego limitu kredytowego w rachunku bieżącym, co pozwoli Ci uzyskać dodatkowe środki pieniężne i dysponować nimi przy pomocy Aplikacji lub powiązanej z Twoim kontem karty płatniczej. W celu obsługi tych kredytów przetwarzamy Twoje dane osobowe związane z kontem użytkownika. Ponieważ aby otrzymać kredyt na rachunku bieżącym musisz zawrzeć z nami Umowę Ramową, w celu obsługi kredytów przetwarzamy również dane niezbędne do zawarcia i wykonywania tej umowy, takie jak Twój numer PESEL, adres zameldowania, seria i numer dokumentu tożsamości, dane dot. Twoich zarobków, pracy czy zobowiązań finansowych.

Podstawa prawna. Przetwarzanie tych danych jest nam niezbędne w celu wykonania Umowy Ramowej, którą zawierasz z nami, aby otrzymać kredyt w rachunku bieżącym (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Ponadto przetwarzanie części z tych danych jest nam niezbędne do wypełnienia ciążącego na nas obowiązku prawnego, jakim jest obowiązek dokonania oceny Twojej zdolności kredytowej wynikający z ustawy o kredycie konsumenckim (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 1 ustawy o kredycie konsumenckim). Przetwarzanie danych jest nam niezbędne również do wypełnienia obowiązków prawnych związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, co zostało szerzej opisane w pkt 2 powyżej.

Jeżeli Umowa Ramowa zostanie rozwiązana (bo np. złożysz wypowiedzenie tej umowy), Twoje dane będziemy w dalszym ciągu przetwarzać do celów wynikających z realizowanych przez nas prawnie uzasadnionych interesów, jakimi jest ustalanie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Okres przechowywania. Twoje dane osobowe przetwarzane przez nas w związku z obsługą kredytu w rachunku bieżącym będziemy przechowywać przez czas obowiązywania Umowy Ramowej, a po jej zakończeniu, Twoje dane będziemy przechowywać przez okres wynikający z regulacji usług płatniczych, rachunkowości oraz przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu lub przez okres przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z tym kredytem, który co do zasady wynosi 6 lat.

Ocena zdolności kredytowej. W związku z obowiązkiem wynikającym z art. 9 ustawy o kredycie konsumenckim, przed zawarciem z Tobą Umowy Ramowej jesteśmy zobowiązani dokonać oceny Twojej zdolności kredytowej. W tym celu poprosimy o udzielenie informacji dot. Twoich zobowiązań podmioty, które mogą posiadać takie informacje, takie jak biura informacji gospodarczej oraz podmioty uczestniczące w inicjatywach mających na celu dzielenie się informacjami dot. zobowiązań. Ponieważ współpraca z wyżej wymienionymi podmiotami odbywa się na zasadzie wzajemności, Wonga również będzie dzielić się posiadanymi przez nas danymi dot. Twoich zobowiązań z tymi podmiotami. Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, komu konkretnie możemy przekazywać Twoje dane, zajrzyj do pkt IV poniżej.

Udostępnienie Twoich danych do wyżej wymienionych podmiotów odbywa się na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody, o którą zostaniesz poproszony przed zawarciem Umowy Ramowej (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

W przypadku, gdy Wonga nie będzie w stanie przeprowadzić oceny zdolności kredytowej pozwalającej na wydanie decyzji kredytowej na podstawie zebranych przez Wonga danych i informacji lub w sytuacji gdy całkowita kwota finansowania przekracza dwukrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalanego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, Wonga odbiera oświadczenie o dochodach i stałych wydatkach gospodarstwa domowego. Przetwarzanie, o którym mowa w niniejszym ustępie, jest realizowane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

Wonga zobowiązana jest do raportowania danych osobowych w związku z udzielonym finansowaniem, jak i raportowania statusu jej ewentualnych zaległości do Biura Informacji Kredytowej S.A. Przetwarzanie, o którym mowa w niniejszym ustępie, jest realizowane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 9a ust 8 ustawy o kredycie konsumenckim. Wonga jest również zobowiązana raportować status finansowania w okresie od ich zaciągnięcia do ich całkowitej spłaty na podstawie art. 6 ust 1 lit c RODO w związku z art. 59b ust. 3 o kredycie konsumenckim. Raportowanie to jest niezbędne dla zrealizowania obowiązku informowania Biura Informacji Kredytowej S.A. o całkowitej spłacie zobowiązań, ich wygaśnięciu, o stwierdzeniu nieistnienia zobowiązania lub korekcie jego wysokości oraz o nowo powstałych zobowiązaniach i ich aktualizacji, w terminie 7 dni od wystąpienia okoliczności uzasadniających przekazanie informacji. Przetwarzanie, o którym mowa w niniejszym ustępie, jest realizowane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

Dane o zobowiązaniach po ich wygaśnięciu Wonga przekazuje do Biura Informacji Kredytowej S.A. na podstawie art. 6 ust 1 lit a RODO, tj. zgody.

Jesteśmy zobowiązani do dokonywania weryfikacji zastrzeżenia numerów PESEL w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL. Przetwarzanie, o którym mowa w niniejszym ustępie, jest realizowane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 9b ustawy o kredycie konsumenckim oraz art. 4b ustawy o usługach płatniczych.

  1. Działania windykacyjne

Cel. W ramach prowadzonej przez nas działalności dochodzi czasami do sytuacji, w których klienci otrzymują od nas środki finansowe (np. w formie kredytu), jednak nie dokonują spłat tych zobowiązań. W takich sytuacjach Wonga zmuszona jest prowadzić działania zmierzające do odzyskania należności, do których konieczne jest wykorzystanie danych osobowych klienta. 

Podstawa prawna. Przetwarzanie tych danych jest nam niezbędne do celów wynikających z realizowanych przez nas prawnie uzasadnionych interesów, jakimi są ustalanie, dochodzenie i obrona roszczeń (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Okres przechowywania. Twoje dane osobowe przetwarzane przez nas w związku z działaniami windykacyjnymi będziemy przechowywać przez okres przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z zobowiązaniem, którego dotyczą działania, który co do zasady wynosi 6 lat.

  1. Obsługa reklamacji

Cel. Ponieważ czasami nie wszystko działa tak, jak powinno, przyjmujemy i rozpatrujemy reklamacje użytkowników, składane w związku z funkcjonalnościami Aplikacji i świadczonych przez nas usług finansowych, w szczególności reklamacje dotyczące praw i obowiązków wynikających z ustawy o usługach płatniczych. W tym celu przetwarzamy dane związane z Twoim kontem użytkownika, a także inne dane, zamieszczone przez Ciebie w zgłoszonej nam reklamacji.

Podstawa prawna. Przetwarzanie tych danych jest nam niezbędne do spełnienia ciążących na nas obowiązków prawnych, wynikających z ustawy o usługach płatniczych oraz ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym a także wykonania łączącej nas z Tobą umowy (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 15a ustawy o usługach płatniczych oraz rozdziałem 2 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i Rzeczniku Finansowym).

Po zakończeniu procesu reklamacji Twoje dane osobowe możemy w dalszym ciągu przetwarzać do celów wynikających z realizowanych przez nas prawnie uzasadnionych interesów, jakimi jest ustalanie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dotyczy to w szczególności sytuacji, w których reklamacja nie została rozpatrzona zgodnie ze sformułowanym przez Ciebie żądaniem.

W sytuacji, w której ustalimy, że złożona reklamacja dotyczy usług Aplikacji  świadczonych przez Wonga wspólnie z Planet Pay Sp. z o.o., w szczególności transakcji kartowych, możemy przekazać Twoją reklamację wraz z załączonymi do niej danymi do Planet Pay. Takie przekazanie następuje w celach wynikających z realizowanych przez nas prawnie uzasadnionych interesów, jakimi jest zapewnienie kompleksowej i prawidłowej obsługi reklamacji (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Okres przechowywania. Twoje dane osobowe przetwarzane w związku z obsługą reklamacji będziemy co do zasady przechowywać do momentu zakończenia procesu reklamacji. Jeżeli zdecydujemy się przetwarzać Twoje dane w dalszym ciągu w celu ustalania, dochodzenia i obrony roszczeń, będziemy je przechowywać do końca okresu przedawnienia tych roszczeń, który co do zasady wynosi 6 lat.

  1. Czynności analityczne, w tym analiza satysfakcji użytkownika

Cel. W Wonga zależy nam na ciągłym podnoszeniu jakości oferowanych przez nas usług, w szczególności ulepszaniu Aplikacji . W tym celu przetwarzamy dane dot. sposobu korzystania przez Ciebie z Aplikacji, a także odpowiedzi udzielane przez Ciebie w ankietach dot. satysfakcji z korzystania z Aplikacji.

Podstawa prawna. Przetwarzanie tych danych jest nam niezbędne do celów wynikających z realizowanych przez nas prawnie uzasadnionych interesów, w szczególności ulepszania Aplikacji  (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Okres przechowywania. Dane przetwarzane przez nas w związku z czynnościami analitycznymi przechowujemy do momentu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu, jednak nie dłużej niż przez okres 3 lat. Aby dowiedzieć się więcej na temat swojego prawa do wniesienia sprzeciwu, zajrzyj do pkt VII.7 poniżej.

  1. Bieżący kontakt 

Cel. Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegokolwiek o Aplikacji , możesz się z nami w każdej chwili skontaktować. W celu obsługi takiej korespondencji przetwarzamy Twoje dane związane z kontem użytkownika, a także inne informacje podane przez Ciebie w wiadomości.

Podstawa prawna. Przetwarzanie tych danych jest nam niezbędne do celów wynikających z realizowanego przez nas prawnie uzasadnionego interesu, jakim jest obsługa korespondencji kierowanej do nas przez Ciebie (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Okres przechowywania. Twoje dane osobowe przetwarzane w związku z obsługą kierowanej do nas przez Ciebie korespondencji będziemy przechowywać przez okres roku od zakończenia korespondencji. Jeżeli korespondencja jest powiązana z potencjalnymi roszczeniami prawnymi, możemy zdecydować się na przechowywanie jej do końca okresu przedawnienia tych roszczeń, który co do zasady wynosi 6 lat.

  1. Marketing

Cel. W celu promowania oferowanych przez nas usług i produktów chcielibyśmy kierować bezpośrednio do Ciebie korespondencję marketingową. W zależności od udzielonych przez Ciebie zgód wykorzystujemy w tym celu kanały mailowe oraz telefoniczne (SMS i połączenia głosowe). W tym celu przetwarzamy Twoje dane związane z kontem użytkownika, w szczególności numer telefonu oraz adres e-mail. Ponieważ chcemy, aby trafiająca do Ciebie korespondencja marketingowa była jak najlepiej dopasowana do Twoich preferencji, w celu personalizowania treści marketingowych przetwarzamy również informacje dotyczące Twoich preferencji zakupowych oraz sposobu korzystania z Aplikacji .

Podstawa prawna. Przetwarzanie tych danych jest nam niezbędne do celów wynikających z realizowanego przez nas prawnie uzasadnionego interesu, jakim jest kierowanie do Ciebie marketingu bezpośredniego produktów i usług Wonga (tj. podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Okres przechowywania. Dane przetwarzane przez nas w związku z czynnościami analitycznymi przechowujemy do momentu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu, jednak nie dłużej niż przez okres 3 lat. Aby dowiedzieć się więcej na temat swojego prawa do wniesienia sprzeciwu, zajrzyj do pkt VII.7 poniżej.

Dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania obowiązków prawnych, w tym w szczególności, wykonania zobowiązań wynikających z ustawy o rachunkowości, ustawy o kredycie konsumenckim, ustawy o usługach płatniczych oraz ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. W celu, o którym mowa w niniejszym akapicie, dane te będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

  1. Czy podanie nam danych osobowych jest Twoim obowiązkiem?

Oczywiście nie masz obowiązku podawania nam jakichkolwiek danych osobowych – ich podanie jest każdorazowo dobrowolne. Jednak, ponieważ zarówno sama Aplikacja, jak i poszczególne usługi oferowane w ramach Aplikacji wymagają dla prawidłowego funkcjonowania podania danych osobowych, jeżeli zdecydujesz się nie podawać nam danych, podjęcie odpowiednich działań po naszej stronie nie będzie możliwe. Przykładowo bez podania danych niezbędnych do rejestracji utworzenie konta użytkownika Aplikacji nie będzie możliwe.

Powyższe dotyczy w szczególności realizowanych przez nas obowiązków z zakresu przeciwdziałania finansowaniu terroryzmu i praniu pieniędzy, ponieważ bez zidentyfikowania i zweryfikowania Twojej tożsamości nie możemy rozpocząć świadczenia Ci usług finansowych.

  1. Komu możemy przekazać Twoje dane osobowe?

Twoje dane osobowe przekażemy naszym partnerom, w zakresie, w jakim wspierają nas w funkcjonowaniu Aplikacji, w szczególności:

  • Planet Pay Sp. z o.o., który współadministruje z nami przetwarzaniem danych osobowych w Aplikacji oraz dostarcza usługi finansowe, 

  • dostawcy zewnętrznemu świadczącemu usługi potwierdzania tożsamości za pośrednictwem identyfikowania cech fizycznych.

Niezależnie od powyższego, Twoje dane osobowe możemy przekazywać także innym dostawcom usług, którzy umożliwiają nam dostarczanie usług Tobie, w tym dostawcom usług informatycznych oraz bankom. 

W ramach procesu dokonywania przez nas oceny Twojej zdolności kredytowej Twoje dane osobowe możemy przekazać następującym podmiotom:

  • biurom informacji gospodarczej, takim jak np. Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej S.A.,

  • Biuro Informacji Kredytowej S.A.,

  • CRIF sp. z o.o.

  • podmiotom uczestniczącym w inicjatywach koordynowanych przez CRIF Sp. z o.o.: Forum Wiarygodnej Wymiany Informacji, Platformie Wymiany Informacji Pożyczkowej oraz Systemie Wymiany Informacji. Listę uczestników tych inicjatyw możesz znaleźć pod adresem https://www.credit-check.pl/uczestnicy/.

  1. Czy mamy zamiar przekazywać Twoje dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy?

Aplikacja  funkcjonuje w zasobach chmurowych, dostarczanych nam przez dostawców usług chmurowych, w których przechowywane są dane związane z funkcjonowaniem Aplikacji, w tym również Twoje dane osobowe. Kiedy tylko jest to technicznie możliwe, korzystamy z centrów przetwarzania danych znajdujących się na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). 

W ramach wykorzystywanych przez nas usług chmurowych może jednak sporadycznie dochodzić do transferu danych, w tym danych osobowych, poza EOG. Każdy przypadek takiego transferu odbywa się zgodnie z przepisami RODO i podlega odpowiednim zabezpieczeniom, w szczególności standardowym klauzulowym umownym zatwierdzonym przez Komisję Europejską.

  1. Czy Twoje dane będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji lub profilowania?

Twoje dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w następujących istotnych procesach, opisanych poniżej.

Wideoweryfikacja i weryfikacja tożsamości. W ramach procesu wideoweryfikacji Twojej tożsamości dedykowany system informatyczny bada prawidłowość i integralność Twojego dokumentu tożsamości, a także porównuje Twój wizerunek z Twoim zdjęciem. Jeżeli system rozpozna odpowiedni poziom zgodności, wideoweryfikacja zakończy się pomyślnie.

Jeżeli jednak system uzna, że w którymś z aspektów nie występuje wystarczający poziom zgodności, wideoweryfikacja da wynik negatywny. W takiej sytuacji przysługuje Ci prawo odwołania od tej decyzji. Jeżeli z niego skorzystasz, Twoje zgłoszenie trafi do konsultanta, który zbada dostarczone przez Ciebie materiały oraz czynniki, które zadecydowały o negatywnej weryfikacji, a następnie podejmie decyzję co do weryfikacji.

Ocena zdolności kredytowej i przeciwdziałanie oszustwom. Jeżeli występujesz do nas z wnioskiem o udzielenie Ci kredytu, ciąży na nas prawny obowiązek dokonania oceny Twojej zdolności kredytowej. Przetwarzamy także dane osobowe w ramach czynności mających na celu zapobieganie ewentualnemu wykorzystaniu naszych usług do przeprowadzania oszustw oraz w celu zapobiegania wyłudzeniom. Ponieważ są to złożone procesy, są częściowo zautomatyzowane i w niektórych przypadkach może prowadzić do decyzji podejmowanych w sposób zautomatyzowany, w szczególności polegających na odmowie świadczenia usług. 

Marketing. Twoje dane osobowe mogą być wykorzystywane w celu tworzenia Twojego profilu marketingowego, co pozwala nam m. in. lepiej dopasować do Twoich preferencji kierowane do Ciebie treści marketingowe. Nie jest to natomiast proces, który wywoływałby wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływał.

  1. Jakie prawa przysługują Ci w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych?

Przysługuje Ci szereg praw związanych z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych. Ich listę oraz szczegółowy opis znajdziesz poniżej. Aby skorzystać ze swoich praw, skontaktuj się z Inspektorem Ochrony Danych w sposób wskazany w pkt I powyżej lub skontaktuj się z nami, korzystając z danych kontaktowych zamieszczonych w zakładce „Kontakt” na stronie Aplikacji  – www.wonga.pl/limit.

  1. Odpowiedzi udzielimy co do zasady w terminie 30 dni od otrzymania Twojego wniosku. Prawo żądania dostępu do Twoich danych.

Prawo to daje Ci możliwość otrzymania informacji o Twoich danych, które przetwarza Wonga. Jeżeli skorzystasz z tego prawa, otrzymasz raport zawierający Twoje dane, które przetwarzamy. Raport otrzymasz w wersji elektronicznej, w formacie PDF.

  1. Prawo do sprostowania Twoich danych

Prawo to daje Ci możliwość zażądania od nas sprostowania Twoich danych osobowych, które są nieprawidłowe, a także uzupełnienia niekompletnych danych osobowych. Z prawa do sprostowania danych możesz również skorzystać samodzielnie, poprzez uzupełnienie lub zmianę danych w odpowiednim segmencie aplikacji.

  1. Prawo do usunięcia Twoich danych

Prawo to daje Ci możliwość zażądania od nas usunięcia Twoich danych osobowych, jednak tylko, jeżeli zachodzi jeden z następujących przypadków:

  • dane osobowe nie są już nam niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

  • wycofasz zgodę, w oparciu o którą przetwarzaliśmy Twoje dane, a my nie mamy innej podstawy prawnej do przetwarzania Twoich danych (w przedmiocie wycofania zgody zajrzyj do punktu 6 poniżej),

  • wniosłeś sprzeciw względem przetwarzania przez nas Twoich danych, a po naszej stronie nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania (w przedmiocie wniesienia sprzeciwu zajrzyj do punktu 7 poniżej),

  • Twoje dane muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Wonga, 

  • Twoje dane osobowe były przez nas przetwarzane niezgodnie z prawem – w takiej sytuacji musisz opisać, na czym polegało naruszenie przez nas prawa.

Jeżeli zachodzi co najmniej jedna z wymienionych powyżej sytuacji, usuniemy Twoje dane objęte żądaniem. Jeżeli jednak – przykładowo – wiąże Cię z Wonga otwarte zobowiązanie, nie będziemy mogli usunąć Twoich danych.

  1. Prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych

W następujących przypadkach masz prawo żądania od nas ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych:

  • jeżeli kwestionujesz prawidłowość Twoich danych osobowych – na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych,

  • jeżeli przetwarzanie przez nas Twoich danych jest niezgodne z prawem, ale sprzeciwiasz się usunięciu tych danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;

  • jeżeli nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

  • jeżeli wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania (w przedmiocie wniesienia sprzeciwu zajrzyj do punktu 7 poniżej) – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Wonga są nadrzędne wobec podstaw Twojego sprzeciwu.

Jeżeli zachodzi co najmniej jedna z wymienionych powyżej sytuacji, ograniczymy przetwarzanie Twoich danych osobowych do ich przechowywania, z wyjątkiem sytuacji, w których dane będą nam potrzebne w celach ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, w celach ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego. Przed uchyleniem ograniczenia przetwarzania poinformujemy Cię o takim uchyleniu ograniczenia.

  1. Prawo do przenoszenia Twoich danych

Prawo to daje Ci możliwość żądania od nas przeniesienia Twoich danych, które przetwarzamy, do innego podmiotu. Możesz żądać, aby dane zostały wysłane:

  • do Ciebie – jeżeli chcesz sam przekazać je do innego podmiotu, lub

  • bezpośrednio do innego podmiotu. W tej sytuacji, ze względu na bezpieczeństwo Twoich danych, musisz wskazać dane rejestrowe tego podmiotu, tj. nazwę rejestrową (tj. nazwę, pod którą podmiot widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym – np. „Wonga.pl” Sp. z o.o., nie „Wonga”), adres siedziby, NIP, adres e-mail, na który mamy wysłać dane.

Przenoszone dane Ty lub podmiot, który wskażesz, otrzymacie w formie elektronicznego raportu w formacie JSON.

  1. Prawo do wycofania zgody

Jeżeli przetwarzanie Twoich danych odbywa się na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody (czyli na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO), masz prawo w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. W takiej sytuacji przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe, których dotyczyła zgoda. Pamiętaj jednak, że wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania danych osobowych do momentu jej wycofania. Pamiętaj również, że wycofanie zgody nie spowoduje usunięcia przez nas Twoich danych, jeżeli istnieje inna podstawa, w związku z którą możemy w dalszym ciągu przetwarzać Twoje dane objęte zgodą.

  1. Prawo do wniesienia sprzeciwu 

Jeżeli przetwarzanie Twoich danych odbywa się na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (czyli na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), masz prawo sprzeciwić się temu przetwarzaniu z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją (której opis musisz uwzględnić w żądaniu). W takiej sytuacji przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe, których dotyczył nasz uzasadniony interes, chyba że wykażemy, że istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do dalszego przetwarzania tych danych, nadrzędne wobec Twoich praw i interesów, lub jeżeli wykażemy istnienie podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. 

Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których naszym prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie marketingu bezpośredniego. Jeżeli sprzeciwiasz się wobec przetwarzania Twoich danych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim, przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tym celu – niezależnie od tego, czy istnieją przyczyny związane z Twoją szczególną sytuacją.

  1. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z przepisami prawa, przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2 (00-193). Adres e-mail do kontaktu z Urzędem to [email protected], a infolinia Urzędu funkcjonuje pod numerem 606 950 000 w dni robocze, w godzinach od 10 do 14.

  1. Czy polityka prywatności może ulegać zmianom?

Zależy nam na ciągłym ulepszaniu Aplikacji, w tym poprzez ciągłe podnoszenie poziomu ochrony Twoich danych osobowych i prywatności. Istotnym aspektem tego zadania jest bieżące aktualizowanie niniejszej polityki prywatności tak, aby dostosowywać ją do rozwoju Aplikacji, a także zmieniających się przepisów prawa. Zostaniesz poinformowany o każdej zmianie polityki prywatności.


 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane przez Wonga.pl sp. z o.o. (dalej „Firma”) na podstawie art. 9a ust. 8 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim, ewentualnie na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody w związku z treścią art. 59b ust. 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim – do Biura Informacji Kredytowej S.A. 
z siedzibą w Warszawie, ul. Zygmunta Modzelewskiego 77a, 02-679 Warszawa (dalej „BIK”). 

Na podstawie art. 9a ust. 8 ustawy o kredycie konsumenckim, instytucja pożyczkowa, która udzieliła kredytu konsumenckiego, ma obowiązek niezwłocznego przekazania informacji 
o udzielonym kredycie konsumenckim do BIK, który jest instytucją, o której mowa w art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe. Do BIK mogą być również przekazywanie informacje o zaległościach w spłacie tego kredytu. 

W przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody, o której mowa w art. 59b ust. 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane do BIK:

  1. w celu udostępnienia przez BIK do Firmy, w odpowiedzi na złożone zapytanie, informacji dotyczących Pani/Pana, w tym stanowiących tajemnicę bankową, dla oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, i/lub

  2. w celu przetwarzania przez BIK danych dotyczących Pani/Pana zobowiązania wynikającego z zawartej umowy.

W związku z powyższym BIK – obok Firmy – stanie się administratorem Pani/Pana danych osobowych. Poniżej przedstawiamy informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez BIK:

Administrator danych Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Biuro Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Zygmunta Modzelewskiego 77 A, 02-679 Warszawa (BIK)
Dane kontaktoweBIK można się skontaktować poprzez adres e-mail: [email protected], lub pisemnie (Centrum Obsługi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 17A). W BIK wyznaczony jest inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: [email protected] lub pisemnie (Inspektor Ochrony Danych, Biuro Informacji Kredytowej S.A., 02-679 Warszawa, ul. Zygmunta Modzelewskiego 77A). Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Pani/Pana dane będą przetwarzane przez BIK w celach:

  • oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, w tym z wykorzystaniem profilowania, – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest przepis prawa (Prawo bankowe oraz ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim);

  • statystycznych i analiz, których wynikiem nie są dane osobowe i wynik ten nie służy za podstawę podejmowania decyzji dotyczącej konkretnej osoby fizycznej – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes polegający na przygotowywaniu dla potrzeb banków, instytucji pożyczkowych i innych instytucji upoważnionych (odbiorców danych) produktów oraz usług wspomagających i umożliwiających właściwe zarządzanie rachunkiem i portfelem kredytowym (pożyczkowym) klientów. 

  • w celu rozpatrywania Pani/Pana potencjalnych reklamacji i zgłoszonych roszczeń – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora danych, polegający na rozpatrzeniu zgłoszenia będącego przedmiotem reklamacji oraz obrony przez potencjalnymi roszczeniami.

Kategorie przetwarzanych danych

BIK przetwarza Pani/Pana dane osobowe w zakresie:

  • dane identyfikujące osobę, w tym: PESEL/NIP, imiona, nazwiska, dane dotyczące dokumentów tożsamości, data i miejsce urodzenia, płeć, obywatelstwo;

  • dane adresowe i teleadresowe;

  • dane dotyczące zobowiązania w tym: cel i źródło zobowiązania, kwota i waluta, stan zadłużenia, okres i warunki spłaty zobowiązania, zabezpieczenie prawne, przebieg realizacji zobowiązania, dane dotyczące wniosków kredytowych.

Źródło pochodzenia danych BIK pozyskuje Pani/Pana dane osobowe z Firmy.
Okres przez który dane będą przetwarzane

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez BIK:

  • dla celów dokonywania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, w tym profilowania – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody lub spełnienia warunków, o których mowa w art. 105a ust. 3 Prawa bankowego, przy czy w żadnym przypadku nie dłużej niż przez okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 2 lata od jego przekazania;

  • dla celów statystycznych i analiz – przez okres nie dłuższy niż okres przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w celu określonym w powyższym punkcie;

  • dla celów rozpatrywania Pani/Pana reklamacji i zgłoszonych roszczeń – do momentu przedawnienia Pani/Pana potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu.

Odbiorcy danychPani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane przez BIK podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym bankom, SKOK-om, innym podmiotom wymienionym w art. 105 ust. 4 i 4a Prawa bankowego oraz art. 105 ust. 4d Prawa bankowego, a także do rejestru PESEL lub Rejestru Dowodów Osobistych w celu weryfikacji poprawności przekazanych danych osobowych, oraz innym podmiotom współpracującym z BIK, o ile taki podmiot dysponuje Pani/Pana zgodą. Pani/Pana dane osobowe mogą być także przekazywane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu BIK, takim jak dostawcy usług informatycznych – przy czym takie podmioty przetwarzają dane jako podwykonawcy, na podstawie umowy z BIK i wyłącznie zgodnie z poleceniami BIK.
Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Wyrażenie przez Panią/Pana zgody, w związku z art. 59b ust. 1 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim oznacza, że Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane do Biura Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jacka Kaczmarskiego 77a, Warszawa (dalej jako „BIK”):

  1. w celu udostępnienia przez BIK do Wonga.pl sp. z o.o. (dalej „Firma”), w odpowiedzi na złożone zapytanie, informacji dotyczących Pani/Pana, w tym stanowiących tajemnicę bankową, dla oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, i/lub

  2. w celu przetwarzania przez BIK danych dotyczących Pani/Pana zobowiązania wynikającego z zawartej Ramowej Umowy Pożyczki.

Wyrażenie ww. zgody oznacza, że BIK – obok Firmy – stanie się administratorem Pani/Pana danych osobowych. Poniżej przedstawiamy informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez BIK:

Administrator danych Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Biuro Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jacka Kaczmarskiego 77a, 02-679 Warszawa (BIK)
Dane kontaktoweBIK można się skontaktować poprzez adres e-mail: [email protected], lub pisemnie (Centrum Obsługi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 17A). W BIK wyznaczony jest inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: [email protected] lub pisemnie (Inspektor Ochrony Danych, Centrum Obsługi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 17A). Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Pani/Pana dane będą przetwarzane przez BIK w celach:

  • oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, w tym z wykorzystaniem profilowania – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest przepis prawa (Prawo bankowe oraz ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim);

  • statystycznych i analiz, których wynikiem nie są dane osobowe i wynik ten nie służy za podstawę podejmowania decyzji dotyczącej konkretnej osoby fizycznej – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes polegający na przygotowywaniu dla potrzeb banków, instytucji pożyczkowych i innych instytucji upoważnionych (odbiorców danych) produktów oraz usług wspomagających i umożliwiających właściwe zarządzanie rachunkiem i portfelem kredytowym (pożyczkowym) klientów; 

  • w celu rozpatrywania Pani/Pana potencjalnych reklamacji i zgłoszonych roszczeń – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora danych, polegający na rozpatrzeniu zgłoszenia będącego przedmiotem reklamacji oraz obrony przed potencjalnymi roszczeniami.

Kategorie przetwarzanych danych

BIK przetwarza Pani/Pana dane osobowe w zakresie:

  • dane identyfikujące osobę, w tym: PESEL/NIP, imiona, nazwiska, dane dotyczące dokumentów tożsamości, data i miejsce urodzenia, płeć, obywatelstwo;

  • dane adresowe i teleadresowe;

  • dane dotyczące zobowiązania w tym: cel i źródło zobowiązania, kwota i waluta, stan zadłużenia, okres i warunki spłaty zobowiązania, zabezpieczenie prawne, przebieg realizacji zobowiązania, dane dotyczące wniosków kredytowych.

Źródło pochodzenia danych BIK pozyskuje Pani/Pana dane osobowe z Firmy.
Okres przez który dane będą przetwarzane

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez BIK:

  • dla celów dokonywania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, w tym profilowania – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody lub spełnienia warunków, o których mowa w art. 105a ust. 3 Prawa bankowego, przy czy w żadnym przypadku nie dłużej niż przez okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 2 lata od jego przekazania;

  • dla celów statystycznych i analiz – przez okres nie dłuższy niż okres przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w celu określonym w powyższym punkcie;

  • dla celów rozpatrywania Pani/Pana reklamacji i zgłoszonych roszczeń – do momentu przedawnienia Pani/Pana potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu.

Odbiorcy danychPani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane przez BIK podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym bankom, SKOK-om, innym podmiotom wymienionym w art. 105 ust. 4 i 4a Prawa bankowego oraz art. 105 ust. 4d Prawa bankowego, a także do rejestru PESEL lub Rejestru Dowodów Osobistych w celu weryfikacji poprawności przekazanych danych osobowych, oraz innym podmiotom współpracującym z BIK, o ile taki podmiot dysponuje Pani/Pana zgodą. Pani/Pana dane osobowe mogą być także przekazywane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu BIK, takim jak dostawcy usług informatycznych – przy czym takie podmioty przetwarzają dane jako podwykonawcy, na podstawie umowy z BIK i wyłącznie zgodnie z poleceniami BIK.
Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.


 

POLITYKA COOKIES

Poniższa polityka cookies określa zasady wykorzystywania plików cookies (tj. ich przechowywania na urządzeniu użytkownika i uzyskiwania do nich dostępu) w serwisie www.wonga.pl/limit („Serwis”), administrowanym przez Wonga.pl sp. z o.o. w Warszawie, ul. Żaryna 2B, bud. D, 02-593 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS: 0000412352, NIP: 1132853869, o kapitale zakładowym 21.497.000,00 zł („Wonga”).

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) są niewielkimi plikami tekstowymi wykorzystywanymi w związku z korzystaniem z Serwisu przez użytkownika. Pliki takie są tworzone i zapisywane w urządzeniu użytkownika (np. na komputerze), zaś Serwis może uzyskiwać do nich dostęp.

Pliki cookies stosowane w ramach Serwisu, w zależności od ich rodzaju, są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki (tzw. sesyjne pliki cookies) lub po dłuższym okresie (tzw. trwałe pliki cookies). Więcej o sposobie funkcjonowania plików cookies można dowiedzieć się na stronie https://www.wszystkoociasteczkach.pl.

Użytkownik może udzielić bądź odmówić udzielenia zgody na wykorzystywanie plików cookies poprzez ustawienia swojej przeglądarki i/lub poprzez banner cookies. W zależności od używanej przeglądarki, może być dostępna także możliwość określenia bardziej szczegółowych warunków przechowywania plików cookies, np. poprzez blokowanie wyłącznie plików cookies wykorzystywanych przez poszczególne witryny, blokowanie jedynie określonych plików cookies lub usunięcie pojedynczych plików cookies, które są już przechowywane w urządzeniu użytkownika. Jeżeli przeglądarka użytkownika akceptuje określone pliki cookies, użytkownik wyraża zgodę na wykorzystywanie tych plików cookies, zgodnie z odpowiednimi przepisami polskiego prawa.

Dokładne instrukcje dotyczące sposobu określenia warunków przechowywania plików cookies są dostępne na stronach internetowych producenta lub dewelopera przeglądarek internetowych.

Brak zgody na wykorzystywanie plików cookies może spowodować, że część funkcjonalności Serwisu nie będzie działać poprawnie lub przestanie działać. W celu korzystania z pełnej funkcjonalności Serwisu, zalecane jest wyrażenie zgody na przechowywanie i uzyskiwanie dostępu do plików cookies.

Pliki cookies mogą być wykorzystywane zarówno przez Wonga, jak również przez inne podmioty. Pliki cookies pozwalają nam na dostosowanie Serwisu do oczekiwań użytkowników. Dokładne cele wykorzystywania plików cookies określa poniższa tabela:


 

Rodzaj plików cookiesCel wykorzystania plików cookies
Pliki cookies własne (zamieszczane przez Wonga): 
Identyfikacja sesji przeglądarki internetowejAby utrzymać stan Twojej bieżącej sesji przeglądarki internetowej podczas przeglądania stron w Serwisie
Identyfikacja użytkownikaAby umożliwić dostęp do danych osobowych znajdujących się na Twoim koncie
Stan zalogowaniaAby śledzić, czy podane przez Ciebie dane są poprawne, w celu bezpiecznego podania Ci informacji w szczególności nt. Twojego konta 
Śledzenie podmiotów partnerskichAby informować Wonga, że trafiłeś na stronę Serwisu poprzez stronę jednego z naszych podmiotów partnerskich, w celu dopasowania aplikacji do Twoich potrzeb. Jest to również osiągane poprzez użycie unikatowego identyfikatora w opisie adresu URL, gdy odwiedzasz Serwis
Pliki cookies zewnętrzne (zamieszczane przez osoby trzecie współpracujące z Wonga za pośrednictwem Serwisu): 
Wydajnościowe i analityczne pliki cookiesAby zebrać informacje o Użytkownikach, ich aktywności podczas przeglądania stron Serwisu i sposobie, w jaki używają Serwis, w tym informacje takie jak liczba Użytkowników, skąd pochodzą i jakie strony odwiedzają. Informacje te wykorzystujemy w celach analitycznych, aby zrozumieć zachowania Użytkowników w naszym Serwisie oraz to, jak możemy ulepszyć nasz Serwis oraz w celu odpowiedniego dopasowania kierowanych do Ciebie komunikatów w Serwisie oraz poza nim.
Śledzenie reklamAby zebrać informacje niebędącymi danymi osobowymi, o tym jak reklama zamieszczona na innych stronach oddziałuje na Użytkowników zanim trafią do Serwisu oraz o preferencjach Użytkowników w zakresie reklamy. Informacje te pomagają nam na dostosowanie reklam do Twoich zainteresowań, kontrolowanie ile razy wyświetlana jest dana reklama oraz mierzenie efektywności kampanii reklamowych.
Testowanie stronyAby pokazać Ci różne wersje tej samej strony lub jej zawartości, mierzyć, która wersja wypada lepiej oraz decydować, którą wersję pokazać Ci gdy odwiedzasz Serwis. Wersje są wybierane losowo i dane osobowe nie są przechowywane lub przetwarzane przez to cookie.
ClickstreamAby zidentyfikować konkretne strony odwiedzone przez Ciebie podczas bieżącej sesji przeglądarki internetowej